Zondag 31 mei, Kanje Kunst en Kitschroute

Onze buren, de Europarcs chalet eigenaren, hebben zich verenigd in de ‘recreantenlaagkanje’ De vereniging organiseert op zondag 31 mei een “Kunst & Kitschroute” Als NWK eigenaren bent u uitgenodigd om zondag eens rond te wandelen, kunst te bewonderen én je buren eens op een andere manier te leren kennen.

De route start om 13:00 uur. En als afsluiter trakteert de vereniging uitsluitend voor onze leden vanaf 17.00 uur op een gezellige borrel bij Chris en Louise Eijckemans op Vinkenoord 2423. Van harte welkom!
Meer informatie op de deze webpagina van onze buren.

Brandgevaar!

Beste huiseigenaren,

Vanwege de aanhoudende droogte is het brandgevaar op en rondom ons bungalowpark momenteel verhoogd. Wij willen u daarom vragen om extra voorzichtig te zijn en enkele belangrijke onderstaande voorzorgsmaatregelen in acht te nemen.

 

  • Open vuur is verboden: Het stoken van kampvuren, vuurkorven en terrashaarden is op ons terrein verboden.
  • Geen open vuur koken: Koken op vaste brandstoffen (zoals hout of houtskool) is niet toegestaan.
  • Brandende/smeulende voorwerpen: Het is verboden om brandende of smeulende voorwerpen (zoals sigarettenpeuken) te laten vallen of liggen.
  • Fakkels en kaarsen: Het gebruik van fakkels en kaarsen in de natuur is verboden. Zo ook op ons park.

Samen kunnen we het park veilig houden en schade voorkomen. Namens beheer en medewoners rekenen we op uw medewerking en begrip!

 

 

NWK zoekt onfatsoenlijke dumper van rol tapijt…

Afval scheiden blijft voor sommigen toch een uitdaging. Dit tapijt belandde bijvoorbeeld doodleuk in de plasticcontainer. Gelukkig hebben we de camerabeelden nog.

Herinnering: AVA zaterdag 11 april 14:00 in de Brasserie

Herinnering: Op zaterdag 11 April om 14:00 vindt de Algemene Vergadering Aandeelhouders 2026 plaats in de brasserie van Europarcs.
Per email heeft u als aandeelhouder de agenda en stukken per email ontvangen.

NWK marktplaats

Deze inhoud is alleen na inloggen te bekijken.

Gratis bomen bij meerbomen.nu

Gratis bomen voor op uw eigen perceel — wie wil dat nou niet?
MeerBomen.Nu redt jonge bomen van plekken waar ze niet kunnen uitgroeien en geeft deze kosteloos weg aan groene initiatieven, particuliere tuinen, voedselbossen en boeren. Op zaterdag 7 maart vindt de laatste uitdeelochtend plaats bij Hotel Zonneheuvel in Doorn.
De afgelopen weken zijn al veel boompjes opgehaald, maar er is nog steeds een mooie voorraad beschikbaar. Vooral jonge zilversparren en fijnsparren wachten nog op een nieuwe plek. Daarnaast zijn er o.a. jonge beukjes, ruwe berken en vuilboomjes (Frangula alnus). Vooral dat laatste soort is bijzonder waardevol: het is een van de belangrijkste inheemse struiken voor vlinders. Het vuilboompje is de waardplant voor de citroenvlinder en het boomblauwtje, en biedt bovendien langdurige bloei én bessen.

Zolang als de voorraad strekt!


Meld u vooraf voor ophalen aan op de website meerbomen.nu en haal uw boompjes op zaterdag 7 maart va 10:00 op bij de ingang van Hotel Zonneheuvel in Doorn. Op de website vindt u ook andere uitdeellocaties.


Makkelijk met elkaar in contact met de groepsapp

Ingezonden bericht:

Blijf makkelijk met elkaar in contact – meld je aan voor de groepsapp

We hebben allemaal een recreatiewoning op het prachtige NWK park en soms is het gewoon handig om elkaar even snel te kunnen bereiken. Net als in een straat- of buurtapp.

Daarom heb ik een vrijwillige groepsapp aangemaakt, waarin we eenvoudig vragen en tips met elkaar kunnen delen. Denk aan:

  • een goede CV-onderhoudsman
  • verkoop of doorgeven van spullen
  • praktische vragen of afstemming rondom het park

Deelname is vrijblijvend. Je kunt de groepsapp ook dempen, zodat je berichten wel ontvangt maar geen meldingen krijgt op je telefoon.

Zijn er al andere initiatieven (naast de noodapp)? Laat het vooral weten, dan sluit ik daar graag bij aan.

Lijkt het je prettig om elkaar makkelijk te kunnen bereiken? Dan ben je van harte welkom om je aan te melden via onderstaande link: https://chat.whatsapp.com/E5oejdmHQ4d99B9H8P33LG.

Doe je ook mee?

Ilse Campignon (Dennenlaantje 6) 




Opruimen sneeuwschade veel werk

De sneeuwval van begin januari heeft gelukkig slechts één NWK woning beschadigd, maar de gevolgen op de grond zijn aanzienlijk. In ons bos zijn veel bomen en takken afgebroken. Direct na de sneeuwval zijn de exemplaren die wegen en paden blokkeerden door beheer weggezaagd en aan de kant gelegd.

Na een inventarisatie is afgelopen zaterdag een grote groep eigenaren vrijwillig begonnen met het opruimen en versnipperen van het gevallen hout. Het blijkt een omvangrijke klus; naar verwachting zijn er nog meerdere zaterdagen nodig om alles af te voeren.

Eigenaren die na dinsdag 20 januari nog grote takken of omgevallen bomen op hun perceel hebben liggen, kunnen dit melden via de knop op de voorpagina van onze website.

Aanpak voor natuurbrandbeheersing

NWK is in contact met de Veiligheid Risico Utrecht over een gebiedsgerichte aanpak voor natuurbrandbeheersing. Eerder dit jaar heeft de VRU een eerste ronde over ons park gemaakt en heeft onlangs een park schouw gedaan om een indruk te krijgen van de bouwwerken en de ontsluiting van ons park en de omgeving.

We houden u op de hoogte van de aanbevelingen van de VRU.

Op deze webpagina zijn alvast enkele individuele aanbevelingen te vinden.

 

Buizen?

Heeft u ze al zien liggen?

Langs de Laan van Laagkanje worden buizen ingegraven in de greppel en onder de opritten van de woningen geplaatst. Geen alledaags klusje, maar wel een noodzakelijke klus: zo kan het water bij een hoge grondwaterstand worden afgevoerd richting de hoofdwatergang, de Woudenbergse ‘Grift’.

Hopelijk zeggen we daarmee vaarwel tegen de wateroverlast die we een paar jaar geleden nog rond sommige huizen zagen. Droge voeten voor iedereen!