De sneeuwval van begin januari heeft gelukkig slechts één NWK woning beschadigd, maar de gevolgen op de grond zijn aanzienlijk. In ons bos zijn veel bomen en takken afgebroken. Direct na de sneeuwval zijn de exemplaren die wegen en paden blokkeerden door beheer weggezaagd en aan de kant gelegd.
Na een inventarisatie is afgelopen zaterdag een grote groep eigenaren vrijwillig begonnen met het opruimen en versnipperen van het gevallen hout. Het blijkt een omvangrijke klus; naar verwachting zijn er nog meerdere zaterdagen nodig om alles af te voeren.
Eigenaren die na dinsdag 20 januari nog grote takken of omgevallen bomen op hun perceel hebben liggen, kunnen dit melden via de knop op de voorpagina van onze website.
274
